träningspass ett

har gjort första passet på träningsschemat! :) iof inget nytt, skulle springa 7 km på typ 40 min, ett lugnt uppstartspass i gött tempo. men självklart klarade jag inte av att hålla nere tempot! jag drar alltid på för mycket.. sprang ca 7,3 på strax under 38.. det är ju iof inte dåligt men jag måste lära mig hur jag springer långsamt för att kunna hålla ett bra tempo hela vägen. nu blir det nog lite långsammare mot slutet (känns det som) och kroppen orkar inte riktigt hålla samma position (jag säckar ihop och springer inte lika rakt uppåträtt eller hur man nu ska förklara) :P imorn är det inplanerat ett likadant pass och så ska jag försöka springa lite långsammare.

MEN hur som helst så känns det kul att ha börjat på schemat även om det är långt kvar tills själva loppet :P men det gäller ju att vara förberedd :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0